۱۳۹۲ فروردین ۱۵, پنجشنبه

سیستم موتور (TDI (Turbocharged Direct Injection


در اين موتورها، انژكتور سوخت را به صورت مستقيم به درون محفظه احتراق در هر سيلندر مي‌پاشد و اثري از محفظه پيش‌احتراق به چشم نمي‌خورد.


 موتور به يك سيستم توربوشارژ براي افزايش فشار و ميزان هواي ورودي به سيلندر استفاده مي‌كند. توربين مورد استفاده،‌ توان مورد نياز خود را از جريان گازهاي خروجي موتور دريافت مي‌كند.


 اين فرايند افزايش فشار، دماي هواي ورودي را نيز افزايش مي‌دهد كه مطلوب نيست. براي كاهش دماي هواي فشرده، در اين موتورها از يك خنك‌كن داخلي (Intercooler) استفاده مي‌شود.







      Intercooler خودروی نیسان

 اين روند باعث مي‌شود تا بتوان سوخت بيشتري را در هر سيكل وارد سيلندر كرد. اين ميزان سوخت بيشتر به واسطه پاشش مستقيم آن، ساده‌تر محترق مي‌شود و به اين ترتيب در مجموع كارايي احتراق بسيار بالا مي‌رود. اين شيوه در موتورهاي ديزل كاربرد دارد.





دانلود مقاله های تخصصی خودروهای ford و Volkswagen(فولوکس واگن)


  تحقیقات پیشرفته فنی و مهندسی ford
 Volkswagen(فولوکس واگن)
Volkswagen(فولوکس واگن)
مقاله

۳ نظر: