در اين شيوه، بنزين با فشار زياد و از طريق يك انژكتور به درون سيلندر پاشيده ميشود. در موتورهاي بنزيني معمول، بنزين قبل از سوپاپ هوا به درون هواي ورودي پاشيده ميشد.
همچنين اين شيوه با روش پاشش چند انژكتوري به درون سيلندر (براي اختلاط يكنواخت هوا و سوخت) متفاوت است.
همچنين اين شيوه با روش پاشش چند انژكتوري به درون سيلندر (براي اختلاط يكنواخت هوا و سوخت) متفاوت است.
اين شيوه معمولاً براي لايهبندي مخلوط سوخت و هوا و يا استفاده از مخلوط رقيق هوا و سوخت به كار ميرود. پاشش مستقيم بنزين سبب افزايش قدرت و كاهش مصرف سوخت ميشود. همچنين اثر خنككنندگي اين گونه پاشش سبب ميشود منحني احتراق موتور به صورت نرم (smooth) در آيد. علاوه بر آن، پاشش مستقيم بوسيله يك انژكتور، باعث ميشود تا سيستم كنترل موتور با دقت بيشتري بتواند نسبت هوا به سوخت را كنترل كند.
معمولاً اين سيستم با استفاده از EGR و VVT فرايند احتراق را كنترل ميكند
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر